Stockmann Herkku

Kaupungin paras konditoria

Lähtökohta

Herkku Bakerylle suunniteltiin viiden viikon kampanja. Ajankohdallisesti kampanja sijoittui alkuvuodelle 2018; kyseiselle ajankohdalle osuu paljon juhlapäiviä, jolloin leipomotuotteiden menekki on suurta. Kampanjan tavoitteena oli kertoa Herkku Bakeryn asiakkaille laajasta ja herkullisesta leipomotuotteiden valikoimasta.

Luova ratkaisu

Kampanjan avulla haluttiin luoda Herkku Bakerysta mielikuva erityisesti laadukkaana konditoriana, vaikka Bakery on paljon muutakin. Kampanjan viestikärjeksi muodostui suoraviivainen ”Kaupungin paras konditoria”, joka oli linjassa Stockmann Herkun muun kampanjaviestinnän kanssa. Herkku Bakeryn valikoima kokoaa usean pienen konditorian tuotteet saman katon alle ja lisäksi Bakerystä löytyy laaja valikoima Herkku Bakeryn omia tuotteita – muualta ei löydy vastaavaa laadukasta tuotemäärää yhden herkkutiskin takaa.

Toteutus

Kaupungin paras konditoria -kuvasarja koostui useasta kuvasta. Kaikkiin kuviin valittiin erilaisia tuotteita kampanja-ajalle sijoittuvia juhlapäiviä ajatellen. Kuvaustyyli on rohkea ja moderni. Musta tausta ja runsaat, korkeakontrastiset valot korostavat tuotteiden ulkonäköä, muotoa, rakennetta ja värejä. Tarkoin harkittu valaistus tuo kuviin abstraktisuutta. Key-visuun lisättiin jälkikäsittelyssä kärkiviesti, mutta päärooliin nostettiin kuitenkin itse tuotteet. Tavoitteena kampanjatoteutukselle oli rikkoa rohkeasti perinteistä kaavaa ja tuoda Herkku Bakeryn tuotteet esille huomiota herättävästi, herkullisesti ja tyylikkäästi – päivitettynä, mutta Herkun tyylille uskollisesti.