Intersport – synttärijuhlilla verkkokaupan myynti nelinkertaiseksi ilman ostettua mainontaa

Urheilukaupassa – niin verkossa kuin kivijalassakin – käydään kovaa kilpailua. Myynnin kasvattaminen on äärimmäisen haasteellista. Silti Intersport onnistui nelinkertaistamaan verkkokauppansa myynnin eräänä marraskuisena viikonloppuna – ilman maksettua mainontaa!

Haaste

Urheilukauppa ei ole enää vain paikallista. Pelureita riittää joka lähtöön ja yhdellä napin painalluksella pelikentäksi aukeaa koko maailma. Kilpailutilanne on äärimmäisen tiukka niin verkossa kuin kivijalassakin, mikä tekee myynnin kasvattamisesta erittäin haastavaa. Miljoonan dollarin kysymys kuuluukin: kuinka saadaan lisää myyntiä ja vieläpä kustannustehokkaasti?

Ratkaisu

Intersportin verkkokauppa täytti marraskuussa vuoden. Koska kaikki rakastavat hyviä synttärijuhlia, kampanja rakennettiin niiden ympärille. Teemaksi jalostui 1 v = 1 €, mikä tarkoitti, että näillä synttäreillä lahjan saivatkin vieraat. Eli tavallisten synttäritarjousten lisäksi verkkokauppaan piilotettiin yllätystuotteita, joita ihmiset saivat etsiä ja ostaa eurolla. Kampanjassa ei käytetty lainkaan maksettua mainontaa, vaan ainoastaan Intersportin omia kanavia: Instagramia, Facebookia, Twitteriä, Intersport Clubin uutiskirjettä ja Intersportin verkkosivuja.

Tulokset

Oivaltava ja innostava 1v = 1 € -kampanja sai ihmiset ”penkomaan” verkkokauppaa oikein kunnolla – ja ostamaan siinä sivussa:

ROI:n laskentakaava:

Myyntikate – markkinoinnin kulut
________________________
Markkinoinnin kulut

Tiimi

Intersport Finland Oy
Saara Myllymäki
Sanna Granroth
Eerika Nykänen
Tiina Taavela
Aki Kaipainen
Ilkka Saastamoinen
Arto Rasi

Barabra
Clas Christiansen
Eelis Sormunen
Matias Suhonen
Jonas Kostiainen
Pauliina Väisänen
Elina Forsberg

Mittarit

Google Analytics
APSIS
Crasman Stage