Enemmän musiikkia – vähemmän puhetta. Vaikka Loopilla on huippujuontajat, sen ehdottomia kuninkaita ovat kuulijat! Kanava tavoittaa viikossa 511 000 kuuntelijaa, ja kaikki mitä tehdään, tehdään heitä varten. Jos he haluavat bailata, Loop ei jarruttele vaan pistää vauhtia. Aivan kuten #bilehullukreisibailaaja tekee! Voiko 1 600 meemiä olla väärässä? Ei voi! Onko 46 000 katselukertaa verkkosivustolla paljon? Kyllä on – aivan älyttömän paljon!
Lähtökohta: Loop yhdistää ja iskee tahtia
Loop on yhteisö, joka elää musiikin mukana. Se ei murehdi eläkekertymiä ja pätkätöitä tai kaipaa hengähdystaukoja harmaaseen arkeen. Sille maailma on erilainen: avoin ja värikäs, täynnä mahdollisuuksia, optimismia ja uskoa tulevaan. Loopin yhteisölle musiikki on työkalu, joka tuo yhteen ja iskee yhteisen tahdin, jonka mukaan kuljetaan. Tämän porukan uskollisuutta kanavaa kohtaan ei saavuteta puheilla vaan teoilla.
Ratkaisu: annetaan heille sitä mitä he haluavat – kunnon bileet!
Loopin kuuntelijat edustavat sukupolvea, joka osaa iloita ja nauttia elämästään. Miksi murehtia tulevasta, kun voi nauttia nykyhetkestä! Loop on mukana kuulijoidensa elämässä niin arjessa kuin juhlassakin. Se soittaa musiikkia ja tarjoilee sisältöä, joka yhdistää ja antaa energiaa. Loopin tehtävä ei ole jarrutella, vaan pitää liikkeessä. Mitä muuta siihen tarvitaan kuin musiikki? Tietysti kunnon puitteet sen kuuntelemiseen!
Toteutus: #bilehullukreisibailaaja
Jaa kuva tai video sun kreisibailuista – voit voittaa elämäsi övereimmän VIP-triitin Weekendiin! Siinä homman nimi kaikessa yksinkertaisuudessaan ja sen myötä nerokkuudessaan. #bilehullukreisibailaaja-kampanja innostaa kerta toisensa jälkeen kohderyhmän jakamaan moovssejaan sosiaalisessa mediassa. Suosio oli tänäkin vuonna huikea, eikä ihme, sillä pääpalkintona oli hulppea vip-paketti voittajalle ja hänen seurueelleen. Lisäksi kolme yleisön suosikkia palkittiin tavallisilla Weekend-lipuilla.
Tulokset
#bilehullukreisibailaaja nosti kohderyhmän kädet ilmaan ihan tosissaan. Loopin verkkosivujen kävijämäärä kasvoi kampanjan aikana 11 %. Sivuja katseltiin yli 46 000 kertaa ja keskimäärin niiden parissa viihdyttiin 4:34 minuuttia, mikä on huikea saavutus. Meemejä tehtiin yli 1 600, sosiaalisen median reach oli melkein 900 000 ja CTR parhaimmillaan lähes 3 %!
Asiakas – suunnittelu
Anssi Nevalainen, Markkinointipäällikkö
Heli Annala, Markkinointisuunnittelija
Jani Junnila, Onlinepäällikkö
Ili Marttinen, AD
Riina Sipovaara, Promotuottaja
Jussi Ridanpää, Juontaja
Jekku Berglund, Content Manager
Tinni Wickström, Juontaja
Tuotanto ja suunnittelu
Tuomo Longi, AD
Kirsi Toivonen, AD
Mira Järvelä, Copywriter
Kimmo Rantala, Copywriter
Pauliina Väisänen, Developer
Henri Hänninen, Developer
Elina Forsberg, Projektipäällikkö
Eelis Sormunen, Asiakkuusjohtaja
Käytetyt mittarit: Kansallinen Radiotutkimus, Goolge Analytics, Facebook Insights & Power Editor.